Küldetésnyilatkozat
Vállaljuk a nyugodt, családias biztonságos légkör megteremtését, amelyben a gyermeki játék elsődlegességét hangsúlyozzuk. Biztosítjuk tevékenységbe ágyazott, cselekvéssel szerzett tapasztalatokat, érzelemdús élményeket, a szlovák néphagyomány ápolását, a természet és a társak szeretetére nevelését.
Ígérjük, hogy három éves kortól iskolába lépésig minden kisgyermek személyisége alakulását sokszínűen segítjük.
Küldetésünk a gyermeki személyiség teljes kibontakozása, különleges gondoskodása, védelme, gyermeket elfogadó szeretetteljes megerősítő légkör megteremtése.
Partnereink elégedettségére a kapcsolat kiteljesedése. Az innovatív törekvések érvényesítése.
Jövőképünk
Olyan szervezetté szeretnénk válni, - megőrizve eddigi értékeinket - ahol folyamatosan biztosítjuk partnereink igényeinek kielégítése céljából. szakmai célkitűzéseink megvalósítását. Olyan nevelést, tudás - és kultúraközvetítést szeretnék megvalósítani, melynek filozófiai célja a minduntalan változó világ megfelelésének, való embereszmény kialakítása , sokoldalú fejlesztése.
Szeretnénk, ha óvodánk a megértés, az egymás iránti türelem, elfogadás, szeretet; biztonságot, vidámságot adó béke szigete lenne, ahol a gyermekek napjuk nagy részét örömmel, boldogan önfeledt játékkal töltenék.
Pedagógusképünk
"A gyermeket igyekezzék minél több élményhez juttatni, hogy azok mélyítsék kötődésüket a természethez... A gyerekek érdeklődését, aktivitását cselekvéses tapasztalatszerzési lehetőségek és játékos cselekvések biztosítsák."
Az élmények és eszközök olyan tárát próbáljuk nyújtani, amelyek motiválják a gyermeket a cselekvésre és megfigyelésre.
Tudjuk szabadabb, nem beszabályozott személyiségű pedagógusa kívánatos modell. Továbbra tudatosodott nevelőtestületünknél: a mindig tevő-vevő, "szellemi portékáit" kínálgató óvónő csak kellő háttérműveltséggel ideális igazán. Minden időnket a gyermekekkel töltjük, velük tevékenykedünk. Igyekszünk azt a teret megteremteni, amiben a gyermek legoptimálisabban tud gyarapodni. Érdeklődésük, kívánságaik, szükségleteik ismeretében olyan együttműködést teremtünk, ami lehetővé teszi azt, hogy egy-egy gyermeket képességei, egyéni sajátosságai, eltérő fejlődési üteme szerint sokoldalúan, harmonikusan fejlesztünk.
Freinet szavaival: "Nem az életnek, hanem a szervezett élet által tanulunk."
Nem kényszerítjük a gyermekeket engedelmességre, kezdeményezésre próbáljuk nevelni. Napsugaras lelkületű, segítő, toleráns, bizalmi alapon működő nevelési magatartás a pedagógus képünk a nevelési folyamatban. A gyermek jelzéseiből, kezdeményezéseiből, aktivitási formákból, elsősorban a játékból építjük fel a kölcsönös együttműködésre alapozott kommunikációs rendszert.
Pedagógus képünk legfontosabb elve: gyermeki személyiség tisztelete, elfogadása a gyermek szeretete, megbecsülése, személyiség fejlődésének segítése.
Óvodaképünk
Gyakorlati műhely az óvodánk, ahol együtt lenni jó, s "gyermekmosolyban gyermekké lenni, bánatot feledni, édeset nevetni, gyermekmosolyban gyermekké lenni be szép."
Valljuk pedagógusi ars poétikánkat Várnai Zseni költőnőnk soraival.
Helyi nevelési programunk több mint tízéves innovációhoz nyúlik vissza.
Néphagyományőrző komplex programunk - melynek fő vonala helyi szlovák hagyomány, kultúra - az egész nevelési folyamatot áthatja, s az a mindennapok gyakorlatában jelen van. 1993-ban rendszerezett és leírt hagyományőrző tevékenység kiindulópontja, alapja ma is pedagógiai programunknak. A program igazodik a gyermek életkori fejlődési sajátosságaihoz és a mindennapi életet gazdagítják. Nevelési rendszerünk létrejöttét, kiteljesedését a gyakorlati munkában az óvodásaink és szüleik, az óvoda munkatársai nagyban segítik.
Óvodánk esztétikus, melegséget sugárzó, biztonságos környezetével, szeretetteljes, mindenkit maximálisan elfogadó, családias, bizalmat árasztó légkörével, elsősorban a szabadjáték és a mozgás sajátos eszközeivel készíti fel a gyermekeket az életre.
Gyermekképünk
Olyan gyermekek nevelése, aki érzelmileg gazdag, településhez kötődő, nyugodt, boldog, mert tele van élményekkel, óvodás tartása van, önálló, illemtudó, önmagát értékelni tudó, másokat elfogadó, együttműködő.
Szülőképünk
A nevelés elsősorban a család joga és kötelessége, ebben az óvoda kiegészítő szerepet nyújt. A szülők felelősségük teljes tudatával neveljék gyermekeiket.
Óvodánk büszkeségei
Óvodapedagógiai napok rendezvénysorozatának házigazdái.
Nógrád és Békés megye óvodapedagógusai számára szakmai, szlovák, illetve magyar továbbképzés nyújtása.
1993-ban az óvodavezető első díja a Nógrád megyei Pedagógiai Napokon: "Óvodánk konkrét nevelési rendszere" pályamunkával, melyet dr. W. Mikó Magdolna bírált.
"Természetes anyagokból" című kiadványunk 1993.
Publikálások az óvodavezető tollából.
Óvodánk a Dél-Nógrád Óvodaszövetség bázis intézménye.